ב.מ.וו חושפת מתיחת פנים לרכבי הפנאי הגדולים X5 ו-X6. מבחוץ זוכים שני הכלים לשינויי עיצוב עדינים בלבד, אך מתחת לעור נעשו שדרוגים רבים.

מלפנים מותקנות ב-X5 וב-X6 יחידות תאורה צרות יותר, שלטעמנו מעניקות להם מראה מושך ואתלטי יותר, והן כוללות תאורת יום בצורת חיצים. ה-X5 זוכה גם לאופציה של הגריל המואר שהוצע לראשונה ב-X6 לפני מספר שנים, בתוספת פגוש קדמי שעוצב מחדש, בעוד ה-X6 מקבל את חבילת M Sport כסטנדרט וכולל גם הוא פגוש מחודש קלות.

העדכונים בתא הנוסעים מסיבים יותר; כל הגרסאות  זוכות למסך הקעור החדש של ב.מ.וו, המשלב לוח מחוונים מוקרן בגודל 12.3 אינץ' עם מסך מולטימדיה בגודל 14.9 אינץ', בורר ההילוכים המסורתי הוחלף על ידי מתג הממוקם לצג חוגת ה-iDrive, והקונסולה המרכזית עוצבה מחדש בדומה לזו של ה-X7.

יש גם קישוריות 5G, יכולת להשתמש בטלפון כמפתח, ניווט במציאות רבודה ותפעול קולי משופר הכולל הפעלת חלונות ומיזוג.

ב.מ.וו X5 ו-X6 עוברים עדכון
צילום: BMW
 

שינויים בהרגלי הצריכה

כמעט כל המנועים שודרגו או שופרו, החל בגרסאות הבסיס שזכו למערכת היברידית מתונה 48 וולט. יחידת ה-3.0 ליטר טורבו-בנזין מספק כעת 380 כ"ס (תוספת של 40 כ"ס) ו-55 קג"מ. אותו מנוע משמש גם ב-X5 xDrive50e ההיברידי נטען (את ה-X6 עדיין לא ניתן לקבל בגרסה היברידית נטענת), שם הוא משודך למנוע חשמלי חזק מבעבר המפיק 197 כ"ס (שיפור של 84 כ"ס ביחס לדגם המוחלף).

ההספק המשולב עומד על 490 כ"ס (100 כ"ס יותר מבעבר) ו-71.3 קג"מ (תוספת של 10.1 קג"מ), ומסייע לקצץ את זמן התאוצה למאה קמ"ש מ-5.3 שניות ב-45e היוצא, ל-4.8 שניות ב-50e החדש.

ב.מ.וו X5 ו-X6 עוברים עדכון
צילום: BMW

אולם לא פחות חשובה מכך היא העובדה שהוא מסוגל לנסוע כעת 94-110 ק"מ בכוח החשמל, שיפור של 16 ק"מ ביחס לדגם המוחלף, בזכות סוללה שגדלה ב-25% ל-25.7 קוט"ש. בנוסף, יש גם מטען ביתי חדש שיכול לספק טעינה של 7.4 קילוואט, לעומת 3.7 קילוואט בלבד בדגם היוצא.

ב.מ.וו טוענת שאין שיפור בכוח או בביצועים עבור גרסאות ה-M60i הבכירות, אך מצהירה על שיפורים פנימיים במנוע ה-V8 בנפח 4.4 ליטר, המספק כבעבר 530 כ"ס ו-76.4 קג"מ ומשודך למערכת היברידית-מתונה.

ב.מ.וו X5 ו-X6 עוברים עדכון
צילום: BMW

כל הגרסאות של ב.מ.וו X6 מוצעות כעת עם בולמים אדפטיביים כסטנדרט, בעוד ה-X5 xDrive50e מגיע כסטנדרט עם מתלי אוויר (אופציונליים בשאר הגרסאות). ורסיות M60i הבכירות כוללות גם היגוי אחורי תקני.

הרשות האוטונומית

צמד רכבי הפנאי מציעים כעת יכולות אוטונומיות משודרגות. 'Highway Assistant' היא חבילה אוטונומית ברמה 2+ המאפשרת להוריד את הידיים מההגה במהירות של עד 137 קמ"ש, בחלקים מסוימים של כבישים מהירים שמופו מראש (לא בישראל).

ב.מ.וו X5 ו-X6 עוברים עדכון
צילום: BMW

יש גם סייען אוטונומי בנסיעה לאחור שיוציא אותך ממפרץ חניה עם ראות גרועה, כמו גם סיוע חניה אופציונלי הנשלט על ידי סמארטפון ויכול לאחסן בזיכרון עד 10 תמרוני חניה ממקומות שונים.

שיווקם של ב.מ.וו X5 ו-X6 המעודכנים יחל באפריל הקרוב, והמחירים בארה"ב משקפים עלייה של 5 עד 10 אחוזים ביחס לדגמי 2022.

ב.מ.וו X5 ו-X6 עוברים עדכון
צילום: BMW